TARTSD AZ EGYENSÚLYT
Amikor szolgáltatáscsomagokat hozol létre, légy következetes.
A túl sok féle szolgáltatás megzavarhatja az ügyfelet, a túl kevés pedig nem felel meg az ügyfelek elvárásainak. 4-5 átgondolt kombináció arany középút lesz , ami legalább az üzlet kezdetén lefedi a legtöbb ügyfél igényeit, ugyanakkor átlátható és jól érthető marad.
Ezeknek a csomagoknak tartalmazniuk kell a legnépszerűbb és legkeresettebb szolgáltatásokat, mint például:
- Külső - Belső tisztítás minden részletre kiterjedően
- Kárpittisztítás, Műanyagápolás (Nagybelső)
- Bőrkárpitok tisztítása és impregnálása
- Fényesítő Polírozás - Eladásra Felkészítés
- Korrekciós Polírozás - Kerámia bevonat felvitelével
A szolgáltatások kombinációinak átgondoltnak kell lennie, és az így kapott konfigurációk kellően eltérőek lesznek ahhoz, hogy az ügyfél egyértelmű különbséget tudjon tenni a köztük történő választás során.
SZÁMÍT A MÉRET
Autókozmetikáknál bevett gyakorlat az autók méretei miatt az árak további felosztása . Kezdve a legkisebb modellekkel (pl. Fiat 500), beleértve a motorkerékpárokat, a 3 ajtós autókon, szedánokon, ferdehátúkon, kombikon, buszokon és kisteherautókon át. Ez egy meglehetősen egyszerű, de hatékony modell, amely azt vetíti előre az ügyfélnek, hogy az autó méretével egyenesen arányosan nő a belefektetett munkaidő és anyagöltség.
Úgy tűnik, a belső tér számít a legtöbbet
Az árlistád mostanra már több különböző külső csomagot tartalmaz, méretek szerinti bontásban. Ez a lehető legegyszerűbb verzió, amelyhez olyan mellékszolgáltatásokat is hozzáadhatsz, mint például a belső takarítás.
A leggyakoribb csomagok a következők:
- belső takarítás (átfogó porszívózás, műanyagok ttisztítása, ápolása),
- kárpittisztítás/bőrtisztítás
- teljes belső kozmetika, azaz kárpitok vagy bőr tisztítása, egyéb elemektisztítása, ápolása minden részletre kiterjedően
Fontos: érdemes egy ár intervallumot is kialakítani az esetleg látatlanba vállalt munkák esetén, vagy az előre nem kalkulált nehézségek miatt. Vannak olyan szennyeződések, amiket elsőre nem biztos hogy észreveszel, de később dolgod lesz vele. Ezt mindig közöld az ügyfeleddel, fejtsd ki neki a végső ár összetételét, hogy miért tér el az árlistádon szereplőtől.
FONTOS AZ ÜGYFÉL KOMMUNIKÁCIÓ
A autókozmetikák leggyakrabban az ár kategóriát használják amit fentebb is kifejtettünk. A világosan meghatározott szolgáltatások és kategóriákra való felosztás még mindig nem elegendőek a fix díjak meghatározásához. Ennek két oka van.
Először is, az autók más-más állapotban fognak megérkezni hozzád - lesz olyan ami ránézésre nem igényel semmi kozmetikát, mert tisztának tűnik, de lesz olyan amin finoman szólva is látszik az idő lenyomata. Másodszor, az azonos típusú - méretű autók eltérhetnek a felhasznált anyagok vagy a fényezés típusától függően (és ez a különböző karbantartási módszerekhez kapcsolódik). Problémás formájúak és felületűek is lehetnek (kerékívek, díszes lökhárítók stb.)
Ezért fontos az, ha bemutatjuk az ügyfélnek az árkategóriákat, és hogy mit tartalmaznak az egyes csomag ajánlataink. Az is a legjobb, ha az ő járművének példáját használva lépésről lépésre elmagyarázod, hol lesz több és hol kevesebb munka. Ezáltal felvilágosítod a tulajt is, hogy néz ki egy komoly munkafolyamat, és mi mennyibe kerül. Ez nagyon fontos, mivel a kozmetikák árkategóriái még mindig sok vitát váltanak ki, és kérdések sorozatát indítják el az érdeklődőktől. Ezek közül a leggyakoribb a "miért kerül ennyibe?" és "mit kapok ezért az árért?". Előfordulhat, hogy az ügyfelek nem veszik észre, hogy mennyi erőfeszítést és erőforrást fordítasz az autó alapos tisztítására, polírozására , a fényezés gondozására, és milyen bonyolult az eljárás. Nekik ezt nem kell tudni, de ha prezentálod feléjük, meg fogják érteni, hogy a profi munkát, és egy szakember idejét és tudását bizony meg kell fizetni.
KÖZELEBB VAGY MOSTMÁR A JÓ ÁRAKHOZ?
Nem titkoljuk, hogy egy jó árlista összeállítása nagyon egyéni folyamat, és minden VÁLLALKOZÓNÁL/CÉGNÉL más-más eljárást igényel. Nem kerülhetsz el te sem néhány módosítást és átdolgozást az árlistádban a jövőben, de ez egy olyan út, amelyet egyszerűen be kell járnod. Az ebben a cikkben megfogalmazott irányelvek követésével garantáljuk, hogy az út sokkal kevésbé lesz göröngyös számodra. Ha pedig további tanácsokra van szükséged válallkozásod beindításához, esetleg eszközök beszerzésében keresel beszállítót, akkor ne habozz, írj nekünk, minden szakértelmünkkel azon leszünk, hogy a TE vállalkozásod is sikeres legyen.
Ajánljuk figyelmedbe facebook csoportunkat is, csatlakozz hozzánk: carzoneshop.hu Szakmai Csoport
A fenti cikk a CarZoneShop KFt. szellemi tulajdona, a másolása tilos, és törvénybe ütközik.