UltraCoat Project - Porsche teljes kozmetikázása
Porsche 930 Targa Project!
Az elmúlt héten az ST Autókozmetika és Kerámia bevonat műhelyében jártunk, ahol egy nagyon különleges OldTimer Porsche 930 volt a vendég. Nem kis kihívást jelentett a srácoknak, főként a lakkfekete színe miatt. Lássuk mi történt az autóval.
Akik a szakmában dolgoznak évek óta, nagyon sokan várnak arra, hogy egy ilyen különleges autó jelenjen meg a műhelye előtt, egy autókozmetikára.
Az ST Autókozmetika és Kerámia bevonat (Siklódi Tamás) , a T.J. Autókozmetika és Kerámia Bevonat (Törőcsik Imre) illetve az István Autókozmetika ( Galambos István) összeállt egy nagy közös projektre, aminek eredménye mindenki szívét megdobogtatta egy kicsit, de főleg a tulajdonosáét.
Az autó mosásból eredő karcokkal telített állapotban érkezett Tomihoz, ami egyáltalán nem volt meglepő, hiszen lakkfekete fényezésen minden apró szennyeződés sokkal jobban látszik, mint más színek esetén.
Nem rémültek meg a srácok (annyira nagyon :) , nem volt kérdés, hogy ez az autó bizony mindenből a csúcskategóriát érdemli. Az anyag felhasználás tekintetében az UltraCoat termékekre esett a választása a fiúknak.
Mondanunk sem kell, hogy egy ilyen kaliberű-nagy értékű autónál nem elég az ha tudjuk mit csinálunk, a megfelelő anyagoknak kézközelben kell lenniük a munkához.
Lássuk tehát, hogy mi is történt az autóval 3 nap alatt. Először is egy alapos mosásra volt szükség, majd következhetett a felület előkészítése a polírozáshoz. Az előkészítés nagyon fontos, hiszen hatással van a további munkafolyamatokra, így az nem maradhatott el. Elite Detailer közepes keménységű autókozmetikai gyurmával és a hozzá való gyurmakenő spray-vel megtisztították a lakkréteget. Így nem csak szennyeződésmentes fényezést kaptak, hanem egy valós képet a lakkréteg polírozás előtti állapotáról.
Megtörtént a gyurmázás, következett a zsírtalanítás, amelyhez a FX Protect Surface Agent V2.0 nyújtott segítséget. Kaptunk egy tiszta felületet, indulhat az igazi móka, a polírozás.
A lakkréteget átvizsgálva találtunk pár apró hibát, de ezek elhanyagolhatóak egy veterán autó esetén, a gyári lakkréteg abszolút szép szerkezeti állapotnak örvendhet, így technikai akadálya sem merült fel egy jó polírnak. Lakkfekete autó révén eléggé "lentről" kellett indulni, ami azt jelenti jelen esetben, hogy az excenteres (DA) géphez egy csavart szálas gyapjú korongot a Sleeker BlueKiller korongját választottuk, az FX Protect Heavy Cut políranyagával karöltve. Az Fx Protect Heavy Cut egy vízbázisú políranyag, ami rendkívül hatékony és egyszerre gyors korrekciót tesz lehetővé bármilyen típusú lakkon. A fiúk szeretik hozni a minőséget, és az sem baj ha mindezt ésszerű időkereten belül tudják véghez vinni. Most sem alakult ez másképp, a polír első lépése, a durvázás viszonylag "gyorsan" meg is történt, következhetett a finomítás, a középső lépcső. A második fázisban egy közepes keménységű korong következett a SuperShine NeoCell Medium, hozzá pedig az FX Protect Medium Cut. Ez a kombó megadta azt a fényt a lakknak amit kell, és minden csiszolási jelet eltávolított, amelyet a gyapjúzással okoztunk a lakkrétegen a korrekció során. Az eredmény pedig egy tükörsima, karcmentes felület lett. A finish az már nagyon szórakoztató volt.
Amikor elkészültünk a polírozással, részletesen átnéztük az autót, újra ellenőrizzük saját magunkat. Percekig csak bámultuk az autót...ez a forma...ez a szín...a lakk tökéletes felülete...bárcsak örökké itt maradna. Ismerős helyzet igaz?:)
Hamar rájöttünk, hogy biztosan hiányozna a gazdájának, szóval folytattuk a munkát, mert közel sem értünk a végére. Következzen a munkánk megkoronázása, a felületvédelem.
Az autó minden felülete...igen, minden egyes négyzetcentiméter kezelésre került, anyagától függően, a hozzá passzoló kerámia bevonattal.
Fényezésre: UltraCoat Premium Bond 9H 5év/100.000 km tartósságú kerámia bevonat
Üveg felületekre: UltraCoat Umbrella 25.000km/ 1év tartósságú üvegbevonat
Felnikre: UltraCoat ScoatV2 Quartz Coat került felvitelre.
A teljes munka 3 napot vett igénybe 3 embernek a folyamatos munkájával, + további 24 óra volt a száradási idő, a kezelt felületeknek műhely körülmények között. Ebben a szakmában még mindig (sajnos) sokan konkurenciaként tekintenek a másiknak. Pedig egymástól rengeteget lehet tanulni. Szerettük volna megmutatni, hogy három szakember közös munkája csodákra képes, mint ennél a Porsche-nél is. :)